C#nedir?com
 
YAZAR HAKKINDA
Mustafa Alkan
Mustafa Alkan
http://www.csharpnedir.com/
İletişme geçmek için tıklayın.
5 Makalesi yayınlanmakta.
Yazar hakkında detaylı bilgi için tıklayın.
Yayınlanan diğer makaleleri için tıklayın.
İlgili etiketler:  Yazılım Müh. Mustafa Alkan
 
YAZI HAKKINDA
Türü : Makale
Serbest Köşede C#nedir?com üyelerinin hazırladıkları yazılar yayınlanır. Bu yazılar editör incelemesine girmeden yayınlanır.
Seviyesi : Başlangıç
Kategori : Yazılım Müh.
Yayınlanma Tarihi : 18.03.2004
Okunma Sayısı : 82198
Yorum Sayısı : 1     yorum yaz
Site İçi AramaSİTE İÇİ ARAMA
Üye Girişini AçÜye GİRİŞİ
Üye girişi için tıklayın.
Kullanıcı Adı
Şifre
 
Beni her zaman hatırla
Bir hafta boyunca kullanıcı bilgilerinizi kullanıcı çıkışı yapana kadar hatırlar. (Paylaşılan bilgisayarlarda önerilmez.)
 
Şifremi / Kullanıcı Adımı unuttum.
 
.net TV RSS Serbest KÖŞE (?)
Serbest Köşede C#nedir?com üyelerinin hazırladıkları yazılar yayınlanır. Bu yazılar editör incelemesine girmeden yayınlanır.
uğur erdem
Alert - Jquery -ASP.NET
uğur erdem
yazının devamı >
oguzhan abalı
Silverlight'da Animation İşlemleri - Örnek Uygulama
oguzhan abalı
yazının devamı >
uğur erdem
Geliştirdiğimiz Windows Servisin Kurulumu Tamamlandıktan Sonra Çalışması
uğur erdem
yazının devamı >
Mehmet KAPLAN
WPF - Windows 7 Görev Çubuğu Programlama
Mehmet KAPLAN
yazının devamı >
Çağlar ÖZENÇ
SQL Server Express Utiliy SSEUTil.exe kullanın..
Çağlar ÖZENÇ
yazının devamı >
Makale Gönder Bende Yazmak İstiyorum
.net TV RSSBlogroll
Turhal Temizer 'in Blogu
Ülkelerine Göre Araç Markaları 23.11.2014
Turhal Temizer 'in Blogu
Araç Segmenleri 23.11.2014
Burak Selim Senyurt
Bilişim Sohbetleri 22 - Yazılım Sektöründe .NET'in Yeri ve Önemi 17.11.2014
Burak Selim Senyurt
WCF–SOAP Servislerinde Custom Header Kullanmak 07.11.2014
  Diğer Herşey
Sponsorlar
BT Akademi
Medya Portakal
Video Hosting Sponsoru
Csharpnedir.com bir Ineta üyesidir
Uzman Abi
Her Yönüyle C# - Sefer Algan
Yazılım Mühendisliği Nedir ?
 
Kapat
Sayfayı Yazdır Sık Kullanılanlara Ekle Arkadaşıma Gönder MySpace Del.Ico.Us Digg Facebook Google Mixx Reddit StumbleUpon
Günümüzde yazılım sistemleri, bankacılıktan otomotiv sanayisine, sağlık bilgi sistemlerinden şirket yönetimine, telekomünikasyon sistemlerinden hava taşımacılığına, çok geniş alanlarda kullanılan bilgisayar sistemlerinin çok önemli ve kritik bir parçasını oluşturuyor. Yazılım Mühendisliği 1968 yılında NATO tarafından gerçekleştirilen bir konferans esnasında ortaya çıkan yeni bir kavram ve yeni bir mühendislik alanı olup, yazılım sistemlerinin mühendislik prensipleri çerçevesinde tasarımı, üretimi ve işletilmesini hedeflemektedir. Bilgisayar sistemleri artık günlük hayatın her alanında yoğun ve etkin bir şekilde kullanılmakta olduğundan, Yazılım Mühendisliği tüm disiplinlerde uygulamaları olan bir alan.

Yazılımın günümüzde hızla artan önemi, tüm dünyada yazılım mühendisliği disiplinindeki çalışmaların yoğunlaşmasına neden olmuştur. Yazılım mühendisliği disiplini 1968 yıllarından bu yana oldukça gelişme kaydetmiş; yazılım geliştirme metodolojileri, programlama paradigmaları, programlama dilleri ve çeşitli araçların geliştirilmesiyle hayli ilerleme sarfetmiştir. Bu gelişime , IEEE (IEEE Computer Society) ve ACM (Association for Computing Machinery) gibi mesleki kuruluşların önemli etkisi olmuştur. Ayrıca bu kuruluşlar son yıllarda, yazılım mühendisliği çekirdek bilgisinin tanımlanması ve bu bilgilerle uyumlu yazılım mühendisliği eğitim programlarının geliştirilmesine yönelik çalışmalar da yapmaktadır. Bu bağlamda, diğer mühendislik dallarında olduğu gibi yazılım mühendisliği için de ayrı eğitim programlarının oluşturulması gündeme gelmiştir. Yazılım mühendisliği disiplinin olgunlaşma sürecinde yazılım mühendisliği eğitimi özel bir önem kazanmıştır. Özel bir önem kazanan bu eğitim programı için özel projelere başlanmıştır. Genelde kısaltılmış adlarıyla karşımıza çıkabilecek olan bu projeler;

SWEBOK(Software Engineering Body of Knowledge) : Yazılım mühendisliği çekirdek bilgisinin tanımlanması.
SWCEPP(Software Engineering Code of Ethics and Professional Practice) : Yazılım mühendisliği etiklerinin tanımlanması.
SWEEP (Software Engineering Education Project) : SWEBOK ile uyumlu olarak örnek bir eğitim programı tanımlanması, olarak sıralanmaktadır.

Bu projeler sıralandıktan sonra birlikte çalışan IEEE ve ACM yazılım mühendisliği eğitimlerinin mufredatını tanımlamaya yönelik bir dizi çalımalar yapmış ve bu konu için araştırmalar yapması, gereklilikleri belirlemesi için bir kurul kurmuştur. Bu kurulun yaptığı araştırmalar ve ulaştığı bulgular neticesinde bir yazılım mühendisliği eğitminin müfredat açısından amaçları dolayısıyla bir bireye kazandırması amaçlanan yetenekler;

- Kullanıcı ihtiyaçlarını analiz ederek, uygun çözümlere tasarlayabilmek,
- Kullanıcının belirlediği fakat genelde sürtüşmelere yol açan zaman, maliyet, kullanılabilirlik noktalarında uzlaşma sağlayabilmek,
- Mühendislik yaklaşımlarını kullanarken etik, sosyal, yasal ve ekonomik ilgileri bütünleştirecek uygun çözümler tasarlamak.
- Yazılım tasarımı, geliştirilmesi, gerçekleştirimi ve doğrulanması için bir temel sağlayan mevcut teorileri, modelleri ve teknikleri anlamak ve uygulayabilmek.
- Yazılım geliştirme ortamında etkin olarak çalışmak, gerekli olduğunda liderlik yapabilmek ve kullanıcılarla iyi iletişim kurabilmek bir diğer deyişle proje yönetimi becerisi.
- İlgili alanlardaki gelişmeleri takip edip, uygulayabilmek

şeklinde sıralanmıştır. Sonuç olarak, amaçlardan da anlaşılacağı üzere Yazılım Mühendisliği eğitiminde teknik bilgi ve beceriler yanında hukuki kavramlar, etik değerler, takım çalışması,proje yönetimi gibi soyut fakat önemli olan kavramların da kişiye kazandırılması amaçlanmıştır.

Kurulun belirledği amaçlar doğrultusunda belirlenen Yazılım Mühendisliği Eğitimi Bilgi Alanlarını geniş bir çeerçevede inceleyelim;

Temel Bilgiler

Yazılım mühendisliğinin temelleri, yazılım mühendisliğinin ürettiği ürünlerin niteliklerini anlatan teorik ve bilimsel , matematiksel temellerden ve öngörülebilir sonuçlar üreten ana ilkelerden oluşur. Buradaki ana nokta, kaynakları belirlenmiş bir amaca dönüştürmek için mühendislik tasarımı ve mühendislik biliminin uygulanarak en uygun modellemenin yapılabilmesidir.

Profesyonel Uygulama

Teknik beceri gelişiminden çok düşünce gelişimini hedefleyen profesyonel uygulama, yazılım mühendislerinin, profesyonel ve etiğe uygun olarak uygulamam yapabilmeleri için sahip olmaları gereken bilgi, beceri ve davranışlarla ilgilidir.

İhtiyaçları Belirleme

Kullanıcı ihtiyaçlarını mevcut teknolojilerle en uyumlu biçimde bağdaştırarak çözüm tasarlayabilme.

Yazılım Tasarım

Adından da anlaşılacağı üzere teknikler, stratejiler, gösterimler ve desenlerle ilgilidir. Tasarım, kaynaklar, performans, güvenilirlik ve güvenlik gibi kısıtlamalar gözönüne alınarak işlevsel gereksinimlere uygun olmalıdır. Ayrıca, yazılım bileşenleri arasındaki içsel arayüzler, mimari tasarım, veri tasarımı, kullanıcı arayüzü tasarımı, tasarım araçları ve tasarımın değerlendirilmesi de bu alanın kapsamındadır.

Yazılım Oluşturma

Tasarımı belirlenmiş yazılımın dökümantasyonu aşamasıdır. İşleyiş, teknik vs. açısından bilgileri içerir.

Yazılım Gelişimi

Yazılımın kullanıma başlanmasından sonra yazılımın desteklenmesi sürecini kapsar. Yazılımın eksiklerinin giderilmesi, test edilmesi,iyileştirilmesi gibi aşamaları içeren bu aşama maliyet gerektiren önemli bir aşamadır.

Yazılım Kalitesi

Yazılımın kalite nitelikleri, kullanılabilirlik, güvenilebilirlik, güvenlik, bakıma uygunluk, esneklik, etkinlik ve performans gibi kriterleri kapsamaktadır.

Yazılım Yönetimi

Yazılımın kullanımından sonra etkin bir şekilde devam edebilmesi, varlığını sürdürebilmesi için uygulama alanındaki tüm aşamaların izlenmesi ve kontrol edilmesini kapsar. Yazılım geliştirme projelerinin başarısı, farklı kollardaki işlerin koordinasyonu, yazılım versiyonlarının bakımı, kaynakların gerekli oldukları zaman var olabilmesi, projedeki işlerin uygun olarak bölünebilmesi, iletişimin kolaylaşması için kritik önemdedir.

Yazılım mühendisliğinin gerektirdiği nitelikler olarak belirtebileceğimiz bu tanımlar ülkemizde de yer alan lisans ve yüksek lisans yazılım mühendisliği eğitimlerinde müfredatın belirlenmesinde önemli bir rol oynamaktadır.
Makale:
Yazılım Mühendisliği Nedir ? Yazılım Mühendisliği Mustafa Alkan
  • Yazılan Yorumlar
  • Yorum Yaz
MAR
19
2004
çok sade ve anlaşılır bir dille YM ne hoş bir giriş olmuş.
Sayfalar : 1 
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmalısınız. Üye girişi için tıklayın.
Üye değilseniz Üyel Ol linkine tıklayarak üyeliğinizi hemen başlatabilirisniz.
 
  • Bu Konuda Son 10
  • Eklenen Son 10
  • Bu Konuda Geçmiş 10
Bu Konuda Yazılmış Yazılmış 10 Makale Yükleniyor
Son Eklenen 10 Makale Yükleniyor
Bu Konuda Yazılmış Geçmiş Makaleler Yükleniyor